divendres, 12 d’agost del 2016

El 137: un tramvia d'estiu a Nou Barris

L'única imatge que es coneix del tramvia 137. Foto: Boletín Informativo TB

Malgrat que l'actual districte de Nou Barris tingué una xarxa tramviaire més aviat pobra en comparació amb d'altres barris i districtes de la ciutat, les línies que es van implantar foren molt rendibles per la seva gran utilitat social. Un cas especial van ser els serveis d'estiu, molt efímers però que mereixen ésser recordats.
A mitjans dels anys seixanta es van crear uns serveis especials extraordinaris a la Barceloneta per satisfer la mobilitat dels usuaris que anaven a les platges barcelonines. Foren les línies 137 (Pl.Virrei Amat-Barceloneta), 139 (Rosselló-Barceloneta) i 158 (Pl.Bonanova-Barceloneta) que circulaven únicament els diumenges i dies festius dels mesos d’estiu. D'aquestes tres, la 137 era la que arribava fins a l'actual Nou Barris. Entrà en servei el 16 de maig de 1965 amb un itinerari que s’iniciava a la plaça del Virrei Amat, i continuava per l’avinguda de Borbó, passeig de Maragall, Indústria, Dos de Maig, Rosselló, Bruc (tornant per Lauria, ara Roger de Llúria), Consell de Cent, passeig de Sant Joan (tornant per avinguda de José Antonio Primo de Rivera, ara Gran Via de les Corts Catalanes), plaça de Tetuan, passeig de Sant Joan, Arc de Triomf, Saló de Víctor Pradera (ara passeig de Lluís Companys), Comerç (tornant per passeig de Pujades), avinguda de Martínez Anido (ara passeig de Picasso), avinguda del Marquès de l’Argentera, Pla de Palau i passeig Nacional (ara Joan de Borbó) fins a la rotonda de la plaça del Mar. La línia anava servida amb tramvies de les sèries 1200 (Manoletes) i 1600 (Washington). L’1 d’octubre següent va deixar de prestar servei per la finalització de la temporada de platges. L’any següent, es va restablir entre el 29 de maig i l’1 d’octubre, i l’any 1967 fou el darrer que va funcionar, entre el 4 de juny i el 30 de setembre. El 29 de juny de 1968, fou substituïda definitivament per una línia d’autobusos amb el mateix número però amb un recorregut més ampli que arribava fins a la plaça de Llucmajor (ara de la República). Només va prestar servei únicament aquell any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada